Sociální sítě
Forcell.CZ - Kompletní příslušenství k mobilním telefonům za velmi příznivé ceny

Ostatní sporty

Fin měl na svůj manévr právo, tvrdí FIS. Bolšunova za výbuch dál trestat nebude


Ruskému běžci na lyžích Alexandru Bolšunovovi nehrozí disciplinární trest za incident v závěru nedělní štafety v Lahti.

Lídr Světového poháru v cílové rovince udeřil hůlkou finského finišmana Joniho Mäkiho, který mu bránil v předjetí, a pak ho ještě v cíli srazil na zem. Nejmenovaní dva Finové kvůli tomu podle zpravodajského serveru Yle podali na Bolšunova trestní oznámení a policie rozhoduje, zda se jím bude zabývat.

Bolšunov a spol. byli diskvalifikováni a na třetí místo se posunulo druhé ruské kvarteto. Dalšího postihu se vítěz nedávné Tour de Ski obávat nemusí. Podle ředitele závodů FIS Pierrea Mignereye by se musel lyžař dopustit něčeho skutečně hrozného, aby obdržel zákaz startů.

„Praštil soupeře hůlkou, což je samozřejmě věc, kterou vidět nechceme. Je to nepřijatelné chování, proto jsme ho diskvalifikovali. Ale trest platí jen pro dnešek. Další den by mohl znovu závodit,“ uvedl Mignerey v televizním rozhovoru.

Podle jednoho z trenérů ruské reprezentace Markuse Cramera byla diskvalifikace štafety dostatečně vysokým trestem. „Samozřejmě udělal špatnou věc. Hodinu po závodě už mu to bylo také jasné, že se nezachoval sportovně, a bylo mu to líto,“ řekl německý kouč agentuře DPA. „To jsou prostě emoce a adrenalin. Reagoval úplně špatně,“ uvedl Cramer.

Rusové se v neděli zlobili, že měli být diskvalifikováni i Finové za to, že Mäki „zavřel“ Bolšunovovi cestu kolem mantinelu. Podle Mignereye se však domácí lyžař proti pravidlům neprovinil. „Když jste první v cílové rovince, vybíráte si koridor. Finský závodník nic neporušil,“ řekl funkcionář FIS.



Zdroj příspěvku

Další příspěvky z rubriky Ostatní sporty