Sociální sítě

Motorismus

Navzdory nejistotě Roučková tvrdě trénuje. Šití roušek vyměnila za přípravu na Dakar


Olga Roučková chce na své konto připsat třetí start na Rallye Dakar. Jestli jí návrat na čtyřkolku vyjde, o tom v nejbližší době rozhodnou její sponzoři. Česká závodnice ale nemarní čas čekáním a pilně se připravuje. „Úplně první trénink na trati jsme s dakaristy Tomášem Kubienou a Martinem Michkem uskutečnili, jakmile to poměry dovolily,“ řekla závodnice v rozhovoru pro deník Aktuálně.cz.

Jak moc vám do tréninku zasáhla koronavirova krize?

Výrazně jsem změnila naplánovaný průběh přípravy. Tréninky se čtyřkolkou nebyly možné. Veškerou přípravu jsme po telefonu a emailech řešili s trenérkou tak, abych se mohla alespoň v rámci možností připravovat doma. Úplně první trénink na trati, což je pro závodníky rallye hodně důležité, byl až začátkem května. Hned, jak nám to legislativa dovolila. V Kaplici jsem se zúčastnila společného tréninku s dakaristy Tomášem Kubienou a Martinem Michkem. Všichni jsme dbali na to, abychom nikoho neohrozili. 

Co vás společné soustředění v Kaplici přineslo?

Rallye je velmi náročná disciplína a bez tréninku, a to hlavně za řídítky, je takřka nemožné se utkat o mistrovské tituly. Zaměřuji se na mistrovství světa a Evropy, proto je dobré trénovat s těmi nejlepšími. Moc bych si přála si letos vyjet evropský titul a navázat tak na rok 2018, kdy jsem se stala vůbec poprvé evropským šampionem v kategorii Q2 a porazila všechny zúčastněné muže. 

Bude spolupráce s Kubienou a Michkem nebo s dalšími českými účastníky Dakaru pokračovat?

Jestli je řeč o další společné přípravě, tak ano. S Tomášem i Martinem jsme domluveni na dalších trénincích a akcích spojených s Autoklubem České republiky.

Během karantény Olga Roučková šila roušky. | Foto: Archiv Olgy Roučkové

Objevila jste během nucené domácí přípravy něco, co budete dělat i po ukončení karantény?

Rozhodně nebudu šít ani vyšívat (smích). Jsem ráda, že jsem mohla při šití roušek přiložit ruku k dílu a pomoct tam kde byla potřeba, ale tohle není moje parketa. Mám velikánský obdiv před holkama švadlenama. 

Osud mají v rukou sponzoři

Do měsíce se má rozhodnout o osudu vašeho startu na Dakaru 2021. Co bude klíčem k úspěchu tohoto projektu?

Vše je v rukách sponzorů, zda li do tohoto závodu půjdeme společně.

Pokračuje spolupráce s časopisem Penthouse, i když kvůli jeho podpoře jste nakonec do Saúdské Arábie nejela, nebo hledáte nové tuzemské sponzory?

Toto je spíš otázka na manažera Orion Moto Racing Teamu. Za mne mohu potvrdit to, že stále hledám nové sponzory. 

Ohlásila jste, že se vrátíte na čtyřkolku místo buginy. Co vás k tomu vedlo?

Buggy jsem musela vrátit, a tak jsem přemýšlela nad tím, co bude dál. Volba byla jasná, čtyřkolku jsem měla doma v garáži. No a vidíte, už na ní zase jezdím.

Příprava na trati i v terénu

Pojedete se stejnou čtyřkolkou jako před dvěma lety. Jak moc úprav bude potřebovat?

Ano pojedu, je kompletně předělaná přímo na mě. Bude muset projít komplexní generálkou od motoru po ramena.

Zařadíte do své přípravy znovu fyzicky velmi náročné terénní závody s překážkami?

Ano a přidám k tomu i atletiku. Je to dobrá příprava nejen fyzické zdatnosti, ale také psychiky. Tak mě letos budete moct vidět na lokálních závodech – Šnek race, Překážkáč, Spartan race. Ale také na mistrovství světa Trifecta World Spartan Race, kde budu chtít obhájit třetí místo z loňského roku. 

Co bude s buggy, kterou jste původně chystala na letošní ročník?

Jak jsem již říkala, musela jsem ji vrátit. Bohužel, jaké s ní má tým další plány nevím. 

Dakar jste dokončila na čtyřkolce i v bugině. Neláká vás motorka, auto nebo kamion?

Umíte si mě představit na motorce? Vždyť já neudržím balanc ani na kole (smích). Ale teď vážně, nikdy neříkám nikdy, a když mi pod ruku přijde volant auta, určitě neřeknu ne. 

Jak vám vlastně bylo při sledování zpráv z lednové Rallye Dakar, na které jste nakonec nemohla startovat?

Fandila jsem a užívala jsem si Dakar zase z úplně jiné stránky.

Jste členkou Dukly Praha. Pomohla vám to v době karantény?

ASC Dukla Praha je pro mě v každé situaci a v každém období velkou oporou, za což jsem vděčná. 

Jak to vidí tréninkoví parťáci Roučkové

Martin Michek: „Po Dakaru, který jsem stihl ještě odjet, jsem měl rovnou skočit do příprav na motokrosovou sezonu s novým týmem HT Group Racing, ale nezbývalo nic jiného než cvičit v domácích podmínkách. Bohužel doma je téměř nemožné nasimulovat trénink pro náš sport. Když se tedy uvolnila venkovní sportoviště, hned jsme toho využili a dohodli se s Ollie (Roučkovou) a Tomášem na společném tréninku v Kaplici. Musím říci, že za celou mojí, kariéru jsem nezažil tak jiný trénink. Už proto, že jsme všichni dodržovali přísná pravidla a chodili v rouškách.“

Tomáš Kubiena: „Protože jsem měl více času, vrhl jsem se všemi silami do výroby čtyřkolky pro litevského závodníka, se kterým budu letos absolvovat nějaké závody, aby se mohl kvalifikovat na Dakar 2021. Vrcholem naší spolupráce by tedy měl být start v novém týmu Story Racing. Kaplice byla dalším článkem mé přípravy a také příležitost k otestování změn, které jsme na čtyřkolce připravili. Vypadá to, že se nám podařily, protože testy dopadli na výtečnou. Jinak musím říct, že se v Kaplici sešla parta dobrých lidí a všichni jsme odjížděli s úsměvem na tváři a vidinou dalších společných akcí.“



Zdroj příspěvku

Další příspěvky z rubriky Motorismus