Sociální sítě
Forcell.CZ - Kompletní příslušenství k mobilním telefonům za velmi příznivé ceny

Motorismus

„Už vím, proč jsem nemohl být šampionem.“ Věčně druhý Latvala oslavil titul až jako boss Toyoty


Jari-Matti Latvala byl třikrát vicemistrem světa v rallye. Vytouženého titulu se ale dočkal až letos jako šéf týmu Toyota. A hned mohl slavit hattrick, jeho svěřenci totiž ovládli hodnocení jezdců, značek i týmů.

Když se Sébastien Ogier radoval v neděli v Monze z osmého titulu mistra světa v rallye, byl mezi prvními gratulanty jeho 36letý šéf. Latvala přitom byl několik let Francouzovým týmovým kolegou a během své kariéry s ním dvakrát prohrál boj o korunu šampiona automobilových soutěží.

Tentokrát Fin konečně slavil velký triumf. A dokonce trojitý. Vedle toho, že Ogier získal titul mezi jezdci, stala se Toyota vítězem Poháru konstruktérů a stáj Toyota Gazoo Racing byla nejlepší mezi týmy.

Přesto měl smíšené pocity. „Když jsem celou sezonu sledoval naše jezdce a to, na co se přesně koncentrují, už vím, proč jsem se nikdy nemohl stát mistrem světa,“ řekl po úspěšné Rallye Monza.

Jako pilot Fordu se musel v boji o korunu šampiona sklonit v roce 2010 před Sébastienem Loebem a v sezonách 2014 a 2015 před týmovým kolegou u Volkswagenu Ogierem. Před čtyřmi lety rodák ze západu Finska přešel do stáje Toyoty, kde ho loni vystřídala právě francouzská legenda.

Fin tak přišel o angažmá a pod hlavičkou svého soukromého týmu odjel jednu jedinou soutěž MS. Věnoval se hlavně svému závodnímu muzeu, rallyovému simulátoru a dokončení biografické knihy.

Velká změna v životě expilota přišla 18. prosince 2020. Šéfovskou židli továrního týmu Toyota po letech opustil velezkušený Tommi Mäkinen, načež na jeho místo usedl bývalý „soutěžák“.

„Byla to pro mě velká čest, že Akio Toyoda (prezident Toyota Motor Corporation) ukázal právě na mě. Vážím si té důvěry do mě vložené,“ řekl tehdy Latvala.

Nesešel se ani rok s rokem a Fin se svému nejvyššímu bossovi odvděčil nejlepším možným způsobem. Přechod od volantu k šéfovskému stolu však nebyl lehký. „Ocitl jsem se ve zcela odlišné roli. Je úplně jiné, jestli soutěž vnímáte jako jezdec, nebo jako manažer,“ řekl v neděli po skončení úspěšné sezony.

Času na odpočinek u Toyoty před lednovou Rallye Monte Carlo moc nemají. Už nyní vrcholí přípravy nové generace soutěžního speciálu, který je postavený podle zcela odlišných technických regulí. I do světa rychlostních zkoušek totiž pronikly inovace v podobě hybridního pohonu.

Latvala se jako manažer bude moci spolehnout na letošní osvědčené trio šampion Ogier (ten ale pojede jen vybrané soutěže), vicemistr světa Elfyn Evans a nejmladší vítěz podniku MS v historii Kalle Rovanperä. Sestavu doplní ještě navrátilec Esapekka Lappi.



Zdroj příspěvku

Chci to okomentovat

NAPSAT KOMENTÁŘ

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Další příspěvky z rubriky Motorismus